Tuesday, January 5, 2010

kabaBoom team!!! Digi Pimp My Day Challenge...


hye...
Digi Pimp My Day Challenge....he
hehe...
aq dalam team " kabaBoom"!! hehe...



ini dia.. hehe..
tiena... amy... oli n aq..

ktorg menaruh harapan yg tinggi tuk menang.. hehe...



video



Sunday, January 3, 2010

taHoon baRu maSehi 2010!!


salam...
hye2...
nak gelak dulu ek.. hahaha
bru tpkir nak post something pasal tahun baru..
sbnarnya.. susah sngat nak post something kt blog aq ni..
almaklum lah.. lupa sokmo.. hehe...

tahun baru 2o10..
rasanya.. xda pa yg mnarik utk dkongsi..
pd malam 31 dec.. aq xda plan pon nak kuar..
tetiba ANSON msej... ajak countdown kt jalan bukit bintang...
dah lah xda duit... 1st, aq kata xnak.. klu ada yg bg pnjam wang bru pegi.. hehe...
dah kering sangat...
ANSON pun setuju nak bg pinjam... aq pon kuar lah ngan dorg....
pastu, KUMAR nak g amik duit kt ATM... aq pon xtau napa gatal nak g cek duit..
haha... PT dah masook...
hapi gak.. kih3.. ktorg sempat gak bgambar kat belah DTC.. ntah pa nama tempat tu...
ni pic nya..















lima budak nakal... hehe

pastu ktorg amik LRT kt stsen Uni..
menuju ke masjid jamek.. hoho...
ssampai dsana.. masalah pla timbul..
ingatkan boleh tukar MOnorail kt situ... rupanya xleh..
ktorg pon bpakat, bjalan kaki ke bukit bintang...
huhu..

agak penat terasa...
hummm. sesampai kt bukit bintang tu...
tetiba ternampak sepasukan polis..
dorg tengah kejar skumpulan bdak *Punk...
ada pla pompuan ( salah sorg grup tu ) cedera.. rasanya sebab terjatuh,,,
nak elak daripada kena cekup... haha...
aleh2.. cedera n kena cekup...
sian... aq sempat rakam kejadian tu....
video

pastu... aq ngan DZARIF g restoran KITARO...
agak penat berjalan...
lepak lah kejap sementara SPARK ngan lenlain dtg.. dorg mnyebok nak tengok popuan yg jatuh tu... hehe...
dorg pon datang then ktorg pon lepaklah....
amat bengang bila harga *special tahun baru kt restoran tu bukannya kurang drpda biasa..
tp makin tnggi.. bengang!!! siot betul!!! silakak!!!...
bukan spesel namanya tu.. sepeSIAL!! huhu..
dah lah cara cakap pon kurg ajar... huhu...

hummm... ktorg pun meneruskan pengembaraan...
boring kat bukit bintang...
aq ngan DZARIF *termasuk kt 1 kedai sukan...
huhu... dengan bbekal wang PT.. ktorg pun beli sweater..
sama pla tu!! haha...

pastu ktorg pun melarikan diri daripada SPARK,KUMAR,ANSON, N PAK LAH...
ktorg ambil MOnorail then balik.... huhu...
sesampai d KL sentral.. tepat jam 12....
aq ngan DZARIF pon menikmati persembahan bunga api...
walaupun agak jauh.. tp... seronok gak..
hehe...

habis jak.. ktorg teruskan perjalan...
dan sampai ke kolej...
huhu... begitu lah pengalaman tahun baru 2010...

azam aq... apa yg aq buat tahun ni adalah lebih baik daripada tahun lepas...

akhir bicara... selamat tahun baru kepada smua umat manusia...
hehe..
daaa....

Wednesday, November 18, 2009

setelah sekian lama....






salam... n hye...

agak lama jg m'hilang... (drpd blogging.. hehe)... passwrd suma pun hampir lupa.. isyh3... bkan xda idea untuk mngarang.. cuma... bsy tahap cipan... haha...



semester ni... aq bnyak amik subjek praktikal.. hurm.. dr awal sem dah bsy ngan latihan... ada gak join projek kolej... tp.. komitmen x bnyak sngat... jadual berbagi2.. huh... projek kolej sem ni.. aq jadi chipsmore... kejap ada, kejap xda.. tp alhamdulillah, projek berjalan dengan lancar dan agak baik juga la..










berbalik pd latihan.. sem ni, aq amik subjek praktik pementasan n produksi video ( ada g subjek lain,tp ni jak yg melibatkan latihan.. hehe.. ).. untuk subjek praktik pementasan, aq terlibat dalam produksi teater "obsesi"... memang obses la time tu.. tiap-tiap hari n tiap-tiap malam masuk studio.. ( macam pelakon pro plak.. haha ).. badan pun dah sakit2.. pergerakan lakon bukan calang2.. humm.. aq, dr yg keras cam kayu, dah tau camana nak buat gerakan2 yg dramatik.. fuiyooo...











dalam produksi video pula.. watak aq amat mencabar, walaupun dialog kurang, tapi aq terpaksa buat aksi-aksi yg berbahaya... terutamanya dalam babak mimpi, iaitu time lawan ngan sumo.. huiyoo.. dah lah rakan lakon tu besar.. aq ni apa lah sngat.. haha... tp, disebabkan kami dah buat latihan sebelum rakaman.. jd, masalah pun xda.. hehe.. alhamdulillah.. setelah 2 hari rakaman... hasilnya amat baik.. err. walaupun masih ada yg perlu diperbaiki oleh kami.

cerita pasal teater pula.. selesai saja rakaman video, komitmen terarah kepada latihan teater.. oh ya, watak aq dalam teater ni kecil jak sebenarnya.. haha... jadi "wakil petani"... tp, disebabkan peranan korus, bnyak gerakan yg perlu dilakukan.. adeh...




dalam teater ni, aq terlibat juga dalam grup set dan props.. kami ditugaskan membuat set untuk produksi tersebut.. hurm.. dengan itu, peranan aq mnjadi lebih berat... dengan latihan dan pertukangan ( set ) huh.. dah la set teater ni besar n rumit.. nasib baiklah ada along ( pemilik Truss Eight Props
Studio ) yg mmbantu..



alhamdulillah, pementasan teater ni berjalan dengan lancar.. sambutan pun amat
menggalakkan..

untuk subjek lain, alhamdulillah juga... walaupun kebnyakannya dibuat selepas pementasan teater ( last minute )..tp.. hasilnya boleh berada pada tahap "baik".. hehe...

aq harap, untuk subjek sem ni, xda lah dapat di bawah C.. insyaALLAH..

Thursday, July 9, 2009

b'AkhiRnya MHS 09/10.... bMulanya MMP



saLam...

huh.. sGala peNAt leLah teLAh pun b'aKhir..
seteLAh b'minGgu2 mLakukan pSiapan utK MHS lePas...
sKarang PMs boLehlah beRehat...
uppsss... aDE lg...
Kali ni MMP pLk mJelma..
tp.. PMs bLehlah Rehat sKit.. coZ aDew JR yg mBantu sBagai aNAk biRo.. bBalik Pd MHS...
MHS kali aMat n aGak mBosankn...
aPew xnya... eSOk nak sTart... mEeting tgmPar plK dBuat...
iNgat adEw sBarang beriTA baiK ..
ruPa2nYew.. berIta brUk yg tHidang...
mLm tu bLehlah nmPak, PMs suMe x pUas haTi n tKejut ( agak arr )
deNgan berita yg dTerima...
suMe atiViti dJlankan d pEringkat KoLej ( bapuCk arr.. buhSan giLerrr )
sgALa pLan yg dBentang btuKar seRta merta..
1 lg beRita yg aMat mduka citakan iaLAh..
suMe mnuSia yg Dtg kt koLej ni ( Tuanku Bahiyah Residential College : 2nd ) keNe paKAi toPeng...
dAn seBAb seGala seBab sume ni adLAh... influenza A H1N1...
koNonnya ( faKta kot ).. adew susPek d PPUm... hurmmm
ciT... x bLeh tahaN.. seGAla peNAt LeLah bt psiaPAn mnJadi siA2 ( pd muLanyew )...

hurmm.. 28hb... dTglah maNusia bertopEng ke KKTB... bDuyun2..
keSian~... PMs pon bKeje dLm k'adAn muLut n Hidung tTutup...
O2 aGak kuRang dTerima maSUk ke pepAru.. pitam dowh...
apa Leh bt... aRahan tetap aRahan..
ni Pun untuk keSihatan n kebAjikn beRsama....
hemmm... sPanjang s'Hari pnDaftaran... pelBagai raGam mnUsia leh kTe jumpew..
tMasuklah iBu baPa yg x Reti nak bSabar....
isk. mCm2 lah...
bDak2 plAk.. adEw yg Manja amat.. huhu... uMur dah bRape masih bperangai bdak2...
susah...


sPanjang MHS... huRm.. amatlaH diNgin...
mgKin seBab toPeng n Modul yg sngAt mmBosankan...
soWEy adik2.. kTorg PMs ni xDe mase nak Rncang yg tBaik utk korg pd saaT2 aKhir...
huhu... tRima je Lah ek... bBaloi ar kTorg adEw.. kLu x.. sApe nak uRus suMe pnDAftaran koRAng kt UM ni.. kaNg x sTdy la koRang... hArap faham...

ok... hurrmm.. wLubgaimanapon.... aDik jR ni mmg beSh...
adew Ar sgeLintir yg x mmBantu... hehE... thAnks kPd adIk2 yg sPorting...






haRi t'aKhir ke DTc... ni lah 1st n d Last adik2 ni mLakukan Sap@cheers..
dePan koLej laiN pLak tu.. waKtu ni leH nmPak adiK2 ni x biaSe n kaKuh...
cheer leader pon xtau nak watpe... huhu... nasiB bek aDew aKak2 n abG PM yg "push".. huhu
tp.. pape pun kiRa ok Lah.. coz 1 ari jer g DTc.. haha...

heRm.. sKang ni... PMs sibuk ngan MMP plak... huhu... aDIk2 yg terPilih @ dseRap masuk jd aJK tu, ktOrg haRAp koRg beri kerjsama yg meLatop!!.. hehehe..
kTa geGarkan MMP 09/10.. yeah!!! bluRb!!~

haha.. tu je Lah nak ku kongsikan...

saLAm...

Saturday, May 2, 2009

Doa Untuk Kedua Orang Tua




Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah, Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku dan
Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku, peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku, atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku, jadikanlah itu semua penyebab rontotnya dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah, hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi syafa'at untuk mereka, sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..

Hati Seorang Kekasih Lelaki


sumber: di ambil dari web VirtualFriends

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ni, tiba-tiba semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya

Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat ape sahaja utk kekasihnye. sekeras manepun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hati dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah, diantara tanda-tanda lelaki yg jatuh cinta dengan hebat ialah:

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu utk kekasihnye dengan rela bukan kerana terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan hati kekasihnye dan berubah menjadi org yg kuat bercakap.

3. Dia banyak menasihati kekasihnye kerana dia sayangkan kekasihnye

4. Dia akan berusaha mengongkong kebebasan kekasihnye kerana perasaan cemburunye yg meluap-luap

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnye

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnye kerana dia sentiasa berasa curiga.

7. Dia tidak suki lelaki lain rapat dengan kekasihnye.

8. Dia mudah rasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnye tidak menumpukan sepenuh perhatian padanye.

9. Adakalanye dia seperti seorg anak kecil yg meminta perhatian kerana dia mahukan kekasihnye melayannye lebih dari org lain.

10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup menbantu kekasihnye melakukan ape saja.

11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnye.

12. Dia akan menggelabah apabila kekasihnye berjauhan daripadanye terlalu lama

13. Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnye.

14. Dia mementingkan kekasihnye dari dirinye sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakan kekasihnye mencintainye kerana dia merasa kasihnye lebih kuat dari kekasihnye

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannye.

17. Dia akan cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnye walaupun terpaksa menunggu kekasihnye dengan sabar

18. Dia membanggakan kekasihnye depan org lain.

19. Kalau dia ditinggalkan oleh kekasihnye, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharapkan kekasih kembali padanye.

20. Apabila timbul org kedua, dia akan hilang akal dan sanggup buat pe saja utk merebut kembali kekasihnye.

21. Dia menganggap kekasihnye sebagai org yg paling dipercayainye dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawa sendiri.

22. Dia tidak akan berlaku curang pada kekasihnye namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinye belum 100% mencintai kekasihnye.

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya utk seorg perempuan...

Sunday, April 19, 2009

Costume Show!!

khamis lalu, kmi, plajar2 analisis busana dan tatarias telah mengadakan 1 pertnjukkn costume.
terdapat 11 "couple" yg dinilai.

kmi diarahkn untuk mmbuat kostum bdasarkan watak dlm mana2 skrip yg kmi pilih. kostum tsbt hendaklh dibuat drpda kain 2 meter pnjang. kostum tsbt jg x bleh djahit/cntum drpda 2 helai kain yg bebeza ( pening gak, camana nak jahit bju mcm tu.. huhu )..

pljar2 dinilai bdasarkn pmbntangan n jwan kpda soalan2 yg dajukan oleh juri ( lec ).. semasa pmbntangan.. selain itu, teknik mmbuat jg d'ambil kira.. plajar2 jga perlu mnediakan lakaran design kostum.

aQ dn pasangan aq azrol @ spark, memilih untuk mmbuat kostum "Puck", iaitu watak pari2 dalm cerita " a Midsummer's night DreAm"...



video

proses membuat ( huhu.... )



ngan pn eLezaa ( lec )



aq ngan azrol ( designer bsama )